Met de feestdagen op komst zijn de maanden november en december voor ondernemers een belangrijke periode om hun jaar positief af te sluiten.
Na corona hebben zij nu te maken met hoge lasten door onder meer de energiecrisis. Bovendien staat de economie onder druk. Omdat een bruisende binnenstad en een divers aanbod van winkels belangrijk zijn voor een levendige stad, doen de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing er een schepje bovenop de komende weken.
Met de boostercampagne ‘Shop Lokaal’ geven zij de Hilversumse ondernemers dat extra steuntje in de rug. Het doel van de campagne is om Hilversummers en bezoekers uit de regio in november en december te inspireren en uit te nodigen om in Hilversum hun inkopen te doen en daarmee de lokale ondernemers te steunen. Niets zo lekker als een vers broodje van bakker of uitgebreid speuren in de rekken met feestelijke kleding van die leuke conceptstore om de hoek.
Evelien van der Kruit, directeur Hilversum Marketing: “Deze campagne geeft een boost aan de lokale bezoekerseconomie en zorgt voor bewustwording dat Hilversum een ‘One Stop Shop’ is. Je vindt hier een veelzijdig aanbod aan conceptstores, grote ketens en uitzonderlijke delicatessenwinkels. Daarnaast heeft Hilversum ook fijne culinaire hotspots voor lunch, borrel en diner om de shopping experience compleet te maken”.
Arno Scheepers, wethouder Economie: “Lokaal shoppen is ontzettend belangrijk om onze lokale ondernemers te steunen en onze winkelstraten levendig te houden. De detailhandel maar ook de horeca kunnen een extra boost goed gebruiken in deze opnieuw moeilijke economische tijd. Onze Hilversumse ondernemers hebben veel te bieden en we moeten ze nu supporten. Dus shop lokaal voor Sint en Kerst!”
Voor inspiratie over het Hilversumse winkelaanbod: www.livehilversum.nl/winkelen