Winkelen in Hilversum wordt extra aantrekkelijk met acties van de samenwerkende winkels en horeca

De Hilversumse winkels en horeca in het Centrum, op de Gijsbrecht van Amstel- en de Havenstraat, in Kerkelanden en Seinhorst werken samen met Hilversum Marketing aan een meerjarenplan om de winkelgebieden nog aantrekkelijker te maken voor bewoners en bezoekers. In 2025 is een driejarige samenwerking gestart rond mode, smaak en feestdagen. De samenwerking wordt ondersteund door het Stadsfonds en krijgt een extra impuls door een koppeling met de GooischePas, dé pas die lokaal besteden stimuleert.

Kom langs in Hilversum
De samenwerking is erop gericht om Hilversum te laten ervaren als een levendige, gastvrije en veelzijdige stad. In 2025 staan er drie thematische campagnes op de planning:

Fashioncampagne (april – mei) – Onder de noemer ‘Kom shoppen in Hilversum’ wordt de voorjaars- en zomercollectie van lokale modezaken in het zonnetje gezet. In het centrum vond een Moederdagactie plaats en op de Gooische Brink en de Gijsbrecht werden modeshows georganiseerd.

Smaakmakerscampagne (september) – De hele maand staat in het teken van culinair Hilversum, waarin de horeca zich van hun beste kant laat zien. Ook komt er weer een Smaakmakers-gidsje met handige routes en tips voor de leukste eet- en drinkadressen.

Feestelijk shoppen campagne (november- december) – In aanloop naar de feestdagen draait alles om feestelijke outfits, de leukste cadeaus en gezelligheid.   

Samenwerking met de GooischePas
Nieuw in deze campagnes is de samenwerking met de GooischePas, de lokale pas die consumenten aanmoedigt om hun aankopen in eigen regio te doen in plaats van online. Daarnaast kunnen winkeliers en horeca hier acties voor hun bezoekers aan koppelen. Er zijn op dit moment 157 locaties in ’t Gooi waar de pas ingewisseld kan worden waarvan 67 in Hilversum, en dit aantal neemt wekelijks toe. De pas is zowel online als bij winkels verkrijgbaar, waaronder Boekhandel Libris Voorhoeve, Haarmode Guitoneau en Sport 2000.

Wij zijn enorm enthousiast over deze samenwerking met zowel Hilversum Marketing als de GooischePas,” zeggen Renske Schriemer, ondernemersvereniging Gijsbrecht van Amstelstraat en Deborah den Dulk, Centrummanager. “Door samen op te trekken en marketingkracht te bundelen, kunnen we veel meer bereiken dan ieder voor zich. Bij Kookwinkel Balthazar zagen we duidelijk extra aanloop dankzij de GooischePas die vorig jaar als eindejaarsgeschenk werd uitgegeven aan mantelzorgers”, aldus Renske.

Mede mogelijk gemaakt door het Stadsfonds
De samenwerking wordt mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van het Stadsfonds Hilversum.

We vinden het een zeer positieve ontwikkeling dat meerdere winkelgebieden in Hilversum zich hebben verenigd en gezamenlijk hebben nagedacht over structurele marketing voor de komende jaren,” zegt Henk Broeders, voorzitter van het Stadsfonds Hilversum. “De ambitie om thematisch samen te werken en als één geheel naar buiten te treden, draagt bij aan een professionele en aantrekkelijke uitstraling van de stad. Ook zijn we blij met de betrokkenheid van de GooischePas, die niet alleen lokaal besteden stimuleert, maar ook waardevolle inzichten oplevert om de impact van campagnes beter te meten.”

Dankzij deze steun kunnen ondernemers op laagdrempelige wijze aanhaken bij professionele campagnes met regionale uitstraling.

Meer weten?
Kijk op livehilversum.nl voor alle informatie, activiteiten en acties of ga naar www.degooischepas.nl.