wat doen we?

Al onze activiteiten hebben één doel: het beste voor Hilversum. Onze huidige potentie zo goed mogelijk benutten en nieuw talent aantrekken. Want meer economische vitaliteit komt ten goede aan onze stakeholders – van inwoners en ondernemers tot bezoekers.

Dat vraagt om een optimale positionering als stad van media, architectuur en natuur. Met als resultaat: een nóg sterker merk en meer zakelijke en toeristische bezoekers, die langer blijven, vaker terugkomen en meer besteden. Betere zichtbaarheid van de unieke mediasector. Efficiëntere samenwerking en meer betrokkenheid van alle partijen. 

Daarom werken we samen met onze partners aan positionering en marketing. We maken beter wat er al is. We brengen in kaart wat er te doen valt. We scheppen mogelijkheden en creëren meerwaarde door expertise samen te brengen. Bijvoorbeeld met bezoekerssites. Met projecten die de uitstraling als mediastad versterken. Met evenementen en activiteiten in de stad. Met campagnes en netwerkbijeenkomsten. En met onderzoek naar bezoekers, leefstijl en de toekomst van de stad.

“De essentie van Hilversum Marketing is dat de mogelijkheden van Hilversum optimaliseren door partijen met elkaar in contact te brengen en onderlinge samenwerking te stimuleren. Op die manier komen inspirerende initiatieven van de grond. Zo zetten we Hilversum nóg beter op de kaart.”

Jeroen Kreijkamp, directeur Hilversum Marketing

Hieronder vind je enkele voorbeelden van onze activiteiten.

campagnes

middelen

projecten