Hilversum Marketing werkt met partners aan de Mediastad van morgen via The Media Ahead

Met de gunning van de gemeente Hilversum aan het programma The Media Ahead – Build your next story in Hilversum is het startsein gegeven voor een nieuwe stap in de strategische positionering van Hilversum als toonaangevende en toekomstgerichte Mediastad. Hilversum Marketing speelt hierin een leidende rol en werkt samen met partners uit de stad aan een jaarrond programmering waarin media, technologie, talentontwikkeling en publieksbeleving samenkomen.

The Media Ahead bundelt bestaande en nieuwe initiatieven tot een dynamisch programmering waarin mediaprofessionals, jonge makers, studenten en het brede publiek elkaar gedurende het hele jaar ontmoeten, inspireren en samenwerken. Daarmee wordt niet alleen voortgebouwd op Hilversums rijke media-erfgoed, maar vooral gewerkt aan de profilering van Hilversum als de Mediastad van morgen.


Van Dutch Media Week naar jaarrond programmering

Met The Media Ahead verschuift de focus van één jaarlijks media-evenement naar een herkenbaar jaarrond programma. Daarmee ontstaat niet alleen meer structurele zichtbaarheid, maar ook meer ruimte voor samenwerking, experiment en verbinding door het hele jaar heen. Directeur Evelien van der Kruit: “Met The Media Ahead bouwen we aan een programma dat meebeweegt met de tijd, waarin jong talent, bedrijven en publiek elkaar het hele jaar door kunnen ontmoeten en inspireren. Zo blijft Hilversum het hele jaar door zichtbaar en relevant in een veranderend medialandschap.”

De programmering omvat onder meer meet-ups en challenges voor jonge makers, een Media Ahead Community, maandelijkse kennisuitwisseling via talks en podcasts, evenementen rond XR en storytelling, stagebemiddeling, exposities van jong talent en een groot publieksfestival op het Media Park. Verspreid over het hele jaar en de hele stad versterken deze activiteiten de zichtbaarheid en betrokkenheid van Hilversum als Mediastad.

Stadsbrede samenwerking als fundament

The Media Ahead is tot stand gekomen in nauwe samenwerking tussen Media Campus NL, Beeld & Geluid,  het MBO- en HBO-onderwijs en Stichting Hilversum Marketing. Het Hilversumse mediabedrijf .Monks leverde een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de visie. De gemeente Hilversum speelt een actieve en verbindende rol als co-financier en beleidsmatig partner, en ondersteunt het initiatief als onderdeel van haar inzet op een sterke, toekomstgerichte mediasector. Deze stadsbrede samenwerking vormt de kern van het programma: samen bouwen aan een innovatieve, creatieve en inclusieve Mediastad.


Een uitnodiging aan makers, partners en publiek

Met dit programma nodigen we mediaprofessionals, jonge makers, onderwijsinstellingen en publiek uit om samen te bouwen aan de Mediastad van morgen. Van urban exposities tot kennis- en netwerkbijeenkomsten: Hilversum is dé plek waar media tot leven komen. Hilversum Marketing kijkt ernaar uit om samen met alle partners verder te bouwen aan deze beweging. Houd onze kanalen in de gaten voor updates over het programma, evenementen en samenwerkingsmogelijkheden.


Meer weten of meedoen?

Neem contact op via info@hilversummarketing.nl of volg ons op LinkedIn.

Voor meer achtergrondinformatie: bekijk het officiële persbericht van de gemeente Hilversum, de ondersteuning van The Media Ahead.